Thursday, September 17, 2009

Aku Ingin Pulang



Aku baru sj start cuti.masa ni la bru dapat balik umah tgk tv..klu raya-raya ni mmg la banyak drama yang best-best tp yg paling aku nanti-nantikan setiap tahun adalah iklan raya. Pasti ada yang menarik n boleh dibuat bahan perbualan,lawak dan tak kurang jugak pengajaran.
iklan yang atas ni aku rasa dah lama dah tapi tetap memberi kesan yang mendalam kadang-kadang tu boleh buat mengalir air mata. walaupun hanya 3 minit tetapi mendalam maknanya. "what u done to your parent .. wat effect the action than done by your child to u .. in future" kalau iklan radio pulak aku ada dengar yang iklan budak x sabar nak bawak kerata sebab klu kena beratur panjang kita boleh guna lorong kecemasan untuk potong barisan tak perlu beratur lama, kalau kita nak marah just buka tingkap n marah saja kat orang tu...Zaman budak-budak lah zaman yang paling banyak meniru.
kedua-dua iklan ini lebih kurang sama di punya motif n benda yang nak di sampaikan... budak kecik apa yang dia tau. Segala yang keluar dari mulut dia memang ikhlas gila dari hati..x ada lembaga penapisan langsung..
So kesimpulannya ibu bapa lah yang mencorak kehidupan anak-anak..macam signbord kat depan Sek Rendah Abd Halim alor setar jalan stadium tu "anak anda adalah cermin diri anda".mendalam cukup maknanya tu...

No comments:

Post a Comment